پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150677
فدوي: آمريکا عامل بسته‌شدن تنگه هرمز خواهد بود
تاریخ انتشار : 1393/12/13 07:58:56
نمایش : 1561
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، آمريکايي‌ها را عامل ناامني منطقه خليج فارس و ديگر مناطق دنيا دانست و تأکيد کرد، در صورت بسته شدن تنگه هرمز، آمريکاييها عامل آن خواهند بود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، سردار سرتيپ "علي فدوي" در مصاحبه اختصاصي با شبکه خبري العالم، در پاسخ به اين سؤال که آيا نيروي دريايي سپاه در صورت نياز مي تواند تنگه هرمز را ببندد، اظهار داشت: ما توانمندي کفايت کننده‌اي را داريم جهت اينکه تنگه هرمز براي ما و همه کشورهاي منطقه که همسايگان مسلمان ما هستند، باز باشد.

* آمريکايي ها عامل ناامني در منطقه خليج فارس هستند

سردار فدوي با بيان اينکه بازبودن خليج فارس امنيت انرژي جهاني را براي همه کشورهاي دنيا به دنبال دارد، اظهار داشت: همانطور که گفتم، آمريکايي‌ها عامل ناامني در منطقه خليج فارس بوده و هستند؛ البته نه تنها در خليج فارس بلکه ناامني در افغانستان، فلسطين، سوريه و هر جايي که وجود دارد به معناي آن است که آمريکايي ها در آنجا حضور دارند.

وي تأکيد کرد: آمريکايي ها عامل بسته شدن تنگه هرمز خواهند بود، اين امر به خاطر دخالتهايي است آمريکايي ها نبايد در منطقه بکنند ولي قبلا انجام دادند، و در آينده هم امکان دارد انجام دهند.
سردار فدوي اظهار داشت: اگر اين اتفاق بيفتد ناامني در منطقه تنگه هرمز به وجود مي آيد.
سردار فدوي تأکيد کرد: مسلما به خاطر منافع ما و کشورهاي منطقه مايل هستيم که تنگه هرمز براي ما و ديگران باز باشد.

* باز نگه داشتن تنگه هرمز يک وظيفه شرعي است

سردار فدوي همچنين باز نگه داشتن تنگه هرمز را به وظيفه‌اي شرعي براي انتقال انرژي از منطقه خليج فارس به جهان دانست و گفت: انتقال انرژي منطقه خليج فارس به ديگر مناطق دنيا از طريق تنگه هرمز حکمي شرعي براي ما دارد، به لحاظ اينکه اگر اين نباشد براي مردم دنيا زحمت به وجود مي آيد.


* آزمايش سلاحي راهبردي در مانور اخير

سردار فدوي با اشاره به استفاده از سلاحي راهبردي توسط نيروي درياي سپاه در مانور اخير، گفت: البته در آينده اطلاعاتي را درباره اين سلاح استراتژيک اعلام خواهيم کرد؛ اين سلاح در نبردهاي دريايي تاثيرگذاري ويژه خواهد داشت، چون سلاحي ويژه است، و آمريکايي‌ها حتي نمي‌توانند حدس بزنند اين سلاح به چه کاري خواهد آمد و از چه شليک خواهد شد و انواع وضعيت هايي که در آينده خواهد داشت چگونه خواهد بود که البته بعدها متوجه خواهند شد.

وي تأکيد کرد: البته اميدوارم شرايطي پيش نيايد که آمريکايي‌ها زماني اطلاعات کاملي از آن به دست بياورند که مورد اصابت قرار گرفته باشند.

سردار فدوي در پاسخ به اين سؤال که آيا اين سلاح مي تواند معادله قدرت ها را عوض کند، اظهار داشت: اصلي ترين موضوعي که معادله را عوض کرده و همچنان در حال تکرار اين وضعيت است، پاسداران انقلاب اسلامي هستند.

وي افزود: از اول انقلاب اين بوده و تا اخر هم همينطور خواهد بود.اين توانمندي و قابليت هاي پاسداران است که خود اين قابليت به وجود اورنده انواع مختلف تجهيزات از جمله تجهيزاتي يا سلاح خاصي است که در اين رزمايش استفاده شد.

سردار فدوي تأکيد کرد: مهم اين است که انسانها بر اين باور باشند وقتي بر موضع حق هستند مي توانند با هر باطلي هرچقدر به حسب ظاهر و به حسب مادي و دنيايي بزرگ بنمايد، مقابله کنند؛ و دراين مقابله پيروز صحنه هر نبردي باشند و اين مساله اي است که آمريکايي ها به آن واقف هستند و براي همين است که آنها اذعان دارند که استراتژي هاي مختلفي را که سال هاي طولاني در پيش گرفته اند، از جمله استراتژي نيروي دريايي آمريکا را بايد عوض کنند و به صراحت هم اعلام کرده اند که اين استراژي از اين جهت بايد تغيير پيدا کند که در برابر نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از آسيب پذيري هاي بسيار بزرگي برخوردار است.

سردار فدوي گفت: طبيعي است که هر نيروي دريايي به ويژه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که در محدوده تنگه هرمز و خليج فارس مسؤوليت کامل دارد به صورت دائم در حالت آمادگي باشد، ما يا در حال تمرين يا آموزش يا رزمايش‌هايي هستيم که در واقع نتيجه نهايي کار اين آمادگي‌ها را به نمايش مي گذارد.

"طبيعي است که هر نيروي دريايي به ويژه نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي که در محدوده تنگه هرمز و خليج فارس مسؤوليت کامل دارد صورت دائم در حالت آمادگي باشد"

سردار فدوي خاطرنشان کرد: در اين منطقه بسيار حساس با دشمني مانند آمريکا مواجهيم؛ آمريکايي‌ها در سال‌هاي طولاني پس از پيروزي انقلاب اسلامي اعلام کردند که دشمن انقلاب اسلامي هستند، آن هم در جاي بسيار حساسي مانند خليج فارس و تنگه هرمز که مخزن فعلي و آينده انرژي جهاني است.
وي تأکيد کرد: انرژي جهان به معناي تضمين اقتصاد جهاني و رفاه مردم دنيا است که نبود آن موجب اذيت و آزار مردم جهان مي شود.

* آمريکاييها ثابت کردند که حضورشان باعث عدم امنيت است

سردار فدوي گفت: آمريکايي‌ها در سال‌هاي طولاني عملا ثابت کردند که حضورشان باعث عدم امنيت است، در ۸ سال دفاع مقدس اتفاق هاي بسيار زيادي افتاد که مي توان آن را به يک دوره شش و نيم سال و يک دوره يک و نيم سال خصوصا درباره خليج فارس تقسيم بندي نمود.

وي ادامه داد: شش و نيم سال زماني است که آمريکايي‌ها به طور مستقيم مداخله‌اي در جنگ ندارشتند و يک و نيم سال آخر زماني بود که مستقيم وارد جنگ به ويژه در منطقه خليج فارس شدند، در اين ۸ سال ۵۸۰ فروند کشتي مورد اصابت قرار گرفت، جدا از اينکه اين کشتي ها از سوي ايران و عراق مورد اصابت قرار گرفت، ۵۰ درصد اين کشتي ها در شش و نيم سال و ۵۰ درصد بقيه در يک و نيم سال ديگر مورد اصابت قرار گرفت.

سردار فدوي افزود: آمريکايي‌ها در آن زمان با شعار تامين امنيت بيشتر و تامين امنيت انرژي و عبور آن از خليج فارس با بيش از ۸۰ فروند ناو جنگي به منطقه آمدند. آمدن ناوهاي جنگي به خليج فارس باعث افزايش نا امني در اين منطقه تا ۸ برابر شد، درصد مساوي کشتي هاي هدف قرار گرفته در شش و نيم سال و يک و نيم سال مشخص مي سازد نشان مي دهد ۸ برابر ناامني در خليج فارس بيشتر شد.

سردار فدوي ادامه داد: اگر به سايت‌هاي مختلف از جمله سايت سازمان سيا مراجعه کنيد، متوجه مي شويد که اختلاف اندکي ميان آمارهاي ما و آنان و ديگر سايت‌هاي جهاني وجود دارد، و اين امر نشان مي دهد ناامني توسط آمريکايي‌ها همواره وجود داشته است.

سردار فدوي تأکيد کرد: اکنون آمريکايي‌ها در منطقه خليج فارس هستند و يکي از علت هايي که مي تواند باعث ناامني شود آنها هستند، طبيعي است که ما براي جلوگيري از ناامني در خليج فارس که خود ما و بقيه کشورهاي مسلمان همسايه ذي نفع هستيم و بالطبع ذي نفعي که ما مي بريم تمام دنيا نيز ذي نفع هستند، خود را مسؤول مي دانيم.

سردار فدوي گفت: مخزن انرژي دنيا اينجاست، بيش از ۲۰ درصد صادرات جهاني از اين منطقه است، حدود ۲۰ ميليون بشکه نفت روزانه از تنگه هرمز نفت به کشورهاي ديگر صادر مي شود. اين نفت اگر نرود ناامني جهاني را به وجود مي آورد، ما براي اينکه اين ناامني به ويژه توسط آمريکايي‌ها به وجود نيايد، همواره در آمادگي بسر مي بريم.

سردار فدوي ادامه داد: آمريکايي ها رسما اعلام مي‌کنند که تهديدي براي ما هستند، الفاط تهديد آميزي را مورد استفاده قرار مي دهند، هر چند که در عمل در موضع انفعالي هستند، و هيچگاه در سال هاي اخير کاري که نشان دهد مي خواهند يا مي توانند اقدامي در منطقه و خليج فارس انجام دهند، مشاهده نشده است.


* استفاده از ناو هواپيمابر شبيه سازي شده در مانور

وي افزود: ديروز وزير خارجه آمريکا از الفاظي تهديد آميز استفاده کرد، طبيعي است وقتي اين فشار وجود دارد اقدام هايي که انجام مي دهيم در مقابل اين تهديدهاست، مصداق شاخص توانمندي آمريکا که يک توانمندي دريا پايه است، ناوهاي هواپيما بر هستند، طبيعتا ما براي آنکه يک وجه عيني تري در رزمايش ها وجود داشته باشد، يک ناو هواپيمابر مشابه سازي شده به عنوان مصداق توانمندي آمريکا در دريا را در رزمايش مورد استفاده قرار داديم تا شکلي عيني تر براي همه نيروهايي باشد که مي خواهند با تهديد آمريکا مقابله کنند، شروع ساخت اين ناو از ابتداد مورد توجه آمريکايي‌ها اقرار گرفت و جنجال زيادي مانند قصد ايرانيان براي فيلم سازي به راه انداختند اما ايران همان زمان اعلام کرد که براي تمرين است، البته اين ناو ساخته شد که بتوان در رزمايش هاي زيادي از آن استفاده کرد چون سازه بسيار بزرگي است، دو سوم ناو هواپيما بر آمريکاست. از يک تکنيک خاصي در آن استفاده شده تا هر چند مورد اصابت زياد قرار بگيرد باز مورد استفاده مجدد قرار گرفته و بازسازي شود.

سردار فدوي خاطرنشان کرد: در زمان هاي مختلف هر بار سلاح جديدي را در رزمايش ها مورد استفاده قرار داديم، و هر بار اطلاعات آن را بعدها منتشر کرديم، مسؤولان آمريکايي نگراني خود را از سلاح هايي که ايران از آن استفاده مي کند، اعلام نمودند، و گفتند از سلاح هايي که مي دانيم کمتر نگرانيم تا سلاح هايي که از ايران نمي دانيم.

* کاهش نيروهاي آمريکايي در منطقه

سردار فدوي درباره حضور آمريکايي‌ها در منطقه خليج فارس گفت: آمريکايي‌ها اکنون در مقايسه با سالهاي قبل کم ترين ميزان حضور نظامي خود را در خليج فارس دارند؛ درجنگ هاي دوم و سوم خليح فارس که در زمان اشغال کويت توسط صدام و بعد هم ماجراي حمله به عراق و اشغال اين کشور بود، تعداد نيروهاي آمريکايي يا تعداد ناوهاي آمريکايي در منطقه غيرقابل قياس با الان بود ، ما درآن زمان نزديک يک ميليون نفر نيروهاي آمريکايي را در منطقه داشتيم ، درحاليکه الان کل توانمندي هاي نيرويي و شناوري آمريکا، توانمندي هاي بسيار ناچيزي است، البته الان آمريکايي‌ها قريب به ۲۶ فروند ناوجنگي را در خليج فارس دارند و بيش از همين نيز ناوهاي پشتيباني از جمله ناوهواپيمابر در منطقه مياني خليج فارس الان حضور دارد.

* از فاصله چندصد متري ناظر حرکت آمريکايي ها هستيم

وي ادامه داد: آمريکايي‌ها به محض اينکه بخواهند از تنگه هرمز وارد منطقه خليج فارس بشوند، ما از کمترين فاصله يعني چندصدمتري ناظر بر هرحرکت آمريکايي ها هستيم ، و آمريکايي ها به صورت شبانه روز شناورهاي نيروي دريايي سپاه را در نزديک ترين فاصله خود مي بينند و اين به لحاظ اين است که مواظبت کنيم که آمريکايي ها تحت هيچ شرايطي از روال بين المللي و کنوانسيون هاي بين المللي مانند ۱۹۸۲ تخطي نکنند.

* نحوه عبور ناوهاي آمريکايي از تنگه هرمز

سردار فدوي خاطرنشان کرد: آمريکايي ها نمي توانند از آب هاي سرزمين ما که عموماً آبراهاي بين المللي خليج فارس درداخل آن وجود دارد، عبور کنند و علت هم اين است که ورود يا عبور از اين مناطق به شرطي است که عبور بي ضرر باشد، مسلما عبور ناوهاي آمريکايي را جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک عبور بي ضرر تلقي نمي کند و به همين لحاظ ، سال هاي طولاني است که ما به لحاظ کنترل اعلام کرديم ناوهاي آمريکايي از مناطق جنوبي خليج فارس و از کنار آب هاي سرزميني کشورهاي همسايه ما در جنوب خليج فارس عبور مي کنند، و از آبراهاي بين المللي نمي توانند عبور کنند.

وي ادامه داد: وقتي ما چنين وضعيت حائلي درست کرديم ، مطمئن هستيم که آمريکايي ها نه در شرايطي هستند که بخواهند اين کار را بکنند، و نه ما اجازه مي دهيم که بخواهند کوچکترين ناامني در خليج فارس به وجود بياورند ، ما به عنوان يک نيروي دريايي حرفه اي دراينجا کليه نظارت ها و کليه حرکت ها را که يک توانمندي حرفه اي بايد انجام بدهد، انجام مي دهيم ، خود بخود اين حرکت ما و اين توانمندي ما ضمانتي است براي اينکه به هيچ وجه ، هيچ گونه روند اتفاقي و از پيش ناخواسته به وجود نيايد و آمريکايي ها مواظب هستند که وقتي در مواجهه با نيروهاي ما و مرکز کنترل ما قرار مي گيرند، خود را به عنوان مجري مصوبات شوراي امنيت سازمان ملل معرفي مي کنند نه به عنوان يک ناو آمريکايي که مستقلاً به عنوان آمريکايي بودن خودش بخواهد خود را معرفي کند و خود اين نشان دهنده اين است که کاملا مواظب هستند که در منطقه پراهميتي از دنيا يعني خليج فارس اتفاق ناخواسته‌اي به وجود نيايد.

سردار فدوي درباره راه تماس ميان نيروهاي آمريکايي و ايراني در خليج فارس گفت که هر شناوري که در دريا حضور دارد ، طبق مکالمات بين المللي تعيين شده با هم در دريا در ارتباط هستند و اين نيست که يک خط خاصي نياز باشد که ارتباط وجود داشته باشد و علاوه بر آن مرکز کنترل نيروي دريايي سپاه در تنگه هرمز که يک منطقه کنترل شده جهاني است و همه دنيا از آن مطلع هستند، مورد شناخته شدن است از جمله شناخت آمريکايي‌ها.

وي تأکيد کرد: ما از همين امسال به آمريکايي‌ها اعلام کرديم که اينجا خليج فارس است و شما بايد در خليج فارس در تمام ناوهايتان فارسي زبان وجود داشته باشد، که به محض اينکه در منطقه سوالي شد ، شما به زبان فارسي جواب بدهيد، و بايد به فارسي مسلط باشيد و آمريکايي ها اين کار را کردند و در تمام ناوهايشان فارسي زبان آمريکايي دارند، و قادر هستند که در هر زماني که ما بخواهيم ، به فارسي پاسخ بدهند، اين امر به لحاظ اين است که مواظب هستند که اتفاقي نيفتد، زيرا مي دانند که اگر اتفاقي بيفتد، متضرر اصلي آمريکايي‌ها هستند.

* مانور دريايي ارتباطي با مذاکرات ۱+۵ ندارد

سردار فدوي در خصوص تلاش برخي طرفها براي ارتباط دادن مانورها با مذاکرات ۱+۵ اظهار داشت: به لحاظ زماني مسلما چنين چيزي نبوده است؛ انجام چنين رزمايش بزرگي به زمان قبل و تصميمات قبلي و آمادگي هايي که بايد از قبل ايجاد مي شده بستگي دارد، و به مذاکراتي که در روزهاي اخير با شرايط خاص خودش در جريان بوده ارتباطي نداشته است.

وي با اين حال افزود: ما در جمهوري اسلامي ايران همه موضوعات را به صورت يکپارچه پيگيري مي کنيم، يعني ما دولت و همه مجموعه‌هاي مختلف به عنوان يک مجموعه هستيم؛ به صورت مسلم اين توانمندي پشتوانه‌اي بسيار قوي براي جمهوري اسلامي ايران است، و دولت ايران در هرجايي که لازم باشد که از اين پشتوانه برخوردار باشد، همه چيز براي اين امر برقرار است.

سردار فدوي در خصوص توانمندي هاي نيروي دريايي جمهوري اسلامي ايران با وجود تحريم ها گفت: نيازمندي هاي ما در نيروي دريايي سپاه و برادرانمان در نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، قريب به اتفاق در داخل کشور و به ويژه توسط وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در حال توليد و تحقيق است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html